Scrum ja Freemium: Kuidas Slack vallutas kontorid
Tänapäeva tarkvaramaailmas ei piisa vaid heast ideest – vaja on ka läbimõeldud arendusprotsessi ja toimivat ärimudelit. Vaatleme seda kahe populaarse kontseptsiooni kaudu: Scrum kui agiilne arendusmudel ja freemium kui ärimudel, tuues näiteks tööriista, mis muutis töömeilid sisuliselt ajalooks – Slack.
Scrum – kiire, selge, iteratiivne
Slacki arendus sai hoo sisse agiilse lähenemise kaudu. Nende meeskond kasutas Scrumi, kus töö jaotati nädalasteks sprintideks. Iga sprint lõppes töötava funktsionaalsusega – olgu selleks uued emotikonid või täiustatud otsing. Päevased püstikoosolekud, selge rollijaotus (tooteomanik, Scrum Master, arendusmeeskond) ja pidev tagasiside tagasid, et arendus oleks paindlik ning vastaks kasutajate muutuvatele vajadustele.
Scrumi eelis Slacki-suguse toote juures on: pidev suhtlus kasutajatega ja kiire reageerimine võimaldab väikseid muudatusi kiiresti ellu viia. Suurte dokumentide koostamise asemel keskenduti töötava tarkvara tarnimisele.
Freemium – kasuta tasuta, maksa rohkemate võimaluste eest
Arenduse kõrvale tuleb äri. Slack kasutas freemium-ärimudelit, kus igaüks sai alustada tasuta versiooniga: piiratud sõnumiajalugu, vähem integratsioone ja väiksem salvestusmaht. Kui tiim kasvas või vajadused suurenesid, kutsus Slack viisakalt: "Tule tasulisele plaanile!" – ja paljud tulidki.
See mudel töötas, kuna väärtus oli kohe näha. Inimesed said kiiresti tööle, armusid mugavusse ja maksid siis funktsioonide eest, mida tasuta versioon ei pakkunud. Freemium võimaldas Slackil kiiresti kasutajabaasi kasvatada ning alles seejärel teenida.
Kokkuvõtteks
Scrum aitas Slackil arendada kiiresti muutuvat ja kasutajakeskset toodet. Freemium aitas neil selle toote massidesse viia ilma suuri turunduskulusid tegemata. Koos moodustasid need kaks mudelit eduloo, millest paljud startupid võiksid õppust võtta.
Kommentaarid
Postita kommentaar